Die Hütte liegt auf einer Panoramaterrasse von seltener Schönheit auf dem Gipfel des Valle di Lumino und bietet dem Besucher einen bezaubernden 360°-Blick und unvergessliche Sonnenuntergänge; der nächtliche Blick auf die Hauptstadt Bellinzona wird Ihnen in Erinnerung bleiben. Die Hütte bietet Platz für Gruppen bis zu 50 Personen und eignet sich auch besonders für Schulklassen. Es handelt sich um ein 1939 erbautes und 1995/97 renoviertes Mauerwerk, das in zwei getrennte Gebäude unterteilt ist: den Speisesaal und den Schlafbereich mit Toiletten und Duschen (5 Zimmer und Dachgeschoss für 50 Betten und ein Doppelzimmer).
Um die Hütte zu erreichen, gibt es mehrere Wege unterschiedlicher Länge, die für alle geeignet sind, auch für die Jüngsten, die hier viel Platz zum Spielen und Toben haben.
Die Hütte ist auch ein hervorragender Ausgangspunkt für Wanderungen unterschiedlicher Schwierigkeitsgrade. Von hier aus sind der Pizzo Molinera und der Pizzo Martum über gut ausgeschilderte Wege leicht zu erreichen. Für anspruchsvollere Wanderungen gibt es zahlreiche Routen, die bis zum bezaubernden Pizzo di Claro führen, oder man kann sich an Querungen in andere Regionen wagen (Val Pontirone und Calanca).
Von Mai bis Oktober verwöhnt Sie der Hüttenwärter mit verschiedenen kulinarischen Köstlichkeiten im Einklang mit den Jahreszeiten.
Im Winter steht den Gästen eine gemütliche Winterhütte mit Holzofen und einem kleinen Schlafraum für 6 Personen zur Verfügung (wenn kein Schnee liegt, ist eine kleine Quelle in ca. 15 Minuten über einen ebenen Weg erreichbar).
Bitte reservieren Sie Ihre Übernachtung in der Hütte direkt über folgenden Link.
Hunde sind willkommen, müssen jedoch vorab telefonisch beim Hüttenwart angemeldet werden. Diese müssen draussen schlafen.
Preisinformation
Die Hütte muss vor Ort bezahlt werden.
Der angegebene Preis ist Halbpension und beinhaltet Frühstück und Mittagessen oder Abendessen.
Wir akzeptieren Schweizer Franken und Euro (Umrechnungskurs 1:1). Sie können auch mit den üblichen Karten und TWINT bezahlen.
Bewartungszeiträume
Bewartete Capanna:
Von Mai bis Oktober
es ist nicht möglich, selbst Mahlzeiten zu kochen.
Unbewartete Capanna:
November bis April
Kochen möglich (Wasserquelle ca. 10/15 Minuten entfernt)
Anreise
Von LUMINO 268 m (auch mit dem Bus zu erreichen):
Gehzeit: 4 Stunden und 30 Minuten (über steile Abkürzung) oder 5 Stunden (über Panoramaweg - Höhenunterschied: 1.636 Meter/T2
Möglichkeit des Aufstiegs mit der Seilbahn Pizzo Claro bis auf die Monti di Saurù 1328 m (Lumino) Tickets dazu können Sie gleich weiter unten finden oder HIER.
Gehzeit: 1 Stunde und 30 Minuten (über steile Abkürzung) oder 2 Stunden (über Sentiero Panoramico - Höhenunterschied: 576 Meter/T2
Von GIOVA/PREPIANTO (Buseno) 1.430 m (mit dem Auto erreichbar, wenn kein Schnee liegt, Mautstraße): Gehzeit: 1 Stunde und 30 Minuten - Höhenunterschied: 500 Meter /T2
Von CLARO 307 m (auch mit dem Bus erreichbar):
Gehzeit: 5 Stunden - Höhenunterschied: 1.597 m/ T2
Möglichkeit des Aufstiegs in die Berge (Mautstraße)
Gehzeit: 2 Stunden und 30 Minuten - Höhenunterschied: 900 m/ T2
Die aktuellsten Informationen zu den Preisen, Zustiegen und weitere Informationen können Sie ▷hier nachlesen.
Wichtige Hinweise zur Reservierung
Ausstattung
Alle Betten sind mit Bettdecken und Kopfkissen ausgestattet. Die Verwendung eines Hüttenschlafsacks ist obligatorisch. Dieser kann auch vor Ort gemietet/gekauft werden (CHF 7.-)
Arrival
On arrival, please deposit your mountain equipment and shoes in the designated place. Hut shoes are available in many sizes.
Allergien
Im Falle von Allergien wenden Sie sich bitte spätestens am Abend vor Ihrer Ankunft an den Hausmeister oder füllen Sie das entsprechende Feld bei der Reservierung aus.
Registration
Please register with the hut warden or the team on arrival. The hut team will be happy to show you where you can sleep and give you all the information you need.
Verpflegung
Die angegebenen Preise beinhalten Unterkunft, Abendessen und Frühstück. Die Steuern sind bereits enthalten. Getränke und Extras sind separat zu bezahlen.
Night rest
Night rest is at 10.00 pm.
Hunde
Hunde sind nach vorheriger Absprache mit dem Hüttenwart willkommen.
smoking
Smoking is prohibited in the entire hut. If you smoke a cigarette outside, please use the ashtray.
Disclaimer
Climbing routes in alpine terrain requires a good level of fitness, serious preparation and technical knowledge of mountain sports. Climbing the routes described is at your own risk. For safe mountaineering, the SAC recommends training under expert supervision. All content on the SAC tour portal is compiled with the greatest possible care. The Swiss Alpine Club SAC and the authors assume no liability for the topicality, correctness and completeness of the information provided. Liability claims of any kind against the SAC and the authors are excluded.
General Terms and Conditions (GTC)
General Terms and Conditions (GTC) for SAC huts
The General Terms and Conditions (GTC) are based on the Huts and Infrastructure Regulations. They apply to all reservations in the official SAC huts in accordance with Art. 1.3 of the Huts and Infrastructure Regulations or the listed SAC huts on www.sac-cas.ch.
Accommodation contract and reservation
The guest accommodation contract is concluded directly and exclusively between the person making the reservation (hereinafter referred to as the guest) and the responsible hut warden; in huts that are not serviced or are serviced by section members, the contract is concluded between the guest and the section owning the hut.
The reservation of sleeping places and half-board is binding for both parties if it is confirmed verbally or in writing. The GTC come into force with each confirmation.
Credit card details may be required when reserving sleeping places via the online hut reservation system (OHRS).
Advance payment / deposit
Each hut warden is entitled to request an advance payment / deposit to secure the reservation. The maximum amount of the advance payment / deposit may correspond to the equivalent value of the entire reserved service. Payment must be transferred by the agreed date, otherwise the reservation is deemed not to have been confirmed. A refund will only be made if the contract is canceled on time in accordance with the cancellation conditions.
No advance payments are charged for officially advertised section tours. The sections undertake to pay any compensation in accordance with the cancellation conditions.
Cancellation conditions / no-show fee
Cancellations, changes and postponements of reservations are possible free of charge up to 2 days before the reserved overnight stay at the latest by 6 p.m. via the OHRS or by telephone.
The hut warden is entitled to charge the no-show fee to the credit card on file or to invoice it for cancellations and postponements of reservations or changes in the number of persons that are not reported or reported too late. The maximum amount of the no-show fee may correspond to the equivalent value of the entire reserved and unused service (overnight stay and half board). The no-show fee must be clearly communicated to the guest both when the reservation is requested and when the reservation is confirmed.
The no-show fee in accordance with Art. 4.2 does not apply if the guest can prove in writing by means of supporting documents that the use of the reserved service was not possible due to weather events (confirmed severe weather warning from MeteoSchweiz or confirmation of the increase in the avalanche danger level compared to the previous day in the SLF avalanche bulletin) for the route in question and the day in question. The hut warden must be informed by 6 p.m. on the evening before the reserved overnight stay. GTC for SAC huts
Art. 4.A, 4.B and 4.C also apply in the event of early departure
Withdrawal by the hut warden The hut warden may withdraw from the contract under the following conditions: If the hut warden withdraws from the contract for the above-mentioned reasons, the guest shall not be entitled to any compensation. Compensation for the booked services remains due in principle within the framework of the cancellation conditions, except in cases of force majeure.
Force majeure or other circumstances beyond the control of the hut warden.
The guest significantly violates the SAC hut rules during his/her stay;
The purpose or reason for the stay is illegal.
Identification requirement
Reduced overnight rates for members of the SAC and organizations with reciprocal rights are only granted on presentation of valid identification.
Free overnight stays for mountain guides in the exercise of their profession are only granted on presentation of a valid IVBV card and the membership card of the SAC or an organization with reciprocal rights.
Payment
Accommodation and consumption costs must be paid on the day of departure at the latest. Payment by credit card, electronic means of payment or foreign currency is only possible subject to availability and prior confirmation.
In unattended SAC huts, the accommodation costs must be paid in cash at the designated cash desks or by bank transfer within 10 days.
Exclusion of liability All written and verbal information provided by hut wardens (e.g. about tour conditions, avalanche and weather conditions, route selection, etc.) is given with the greatest possible care and to the best of their knowledge and experience. However, the hut wardens accept no liability for this. All decisions regarding tours, routes etc. are the responsibility of the guest. Liability on the part of the hut wardens and the SAC for damages of any kind that may arise for the guest from the use of this information is excluded.
Applicable law and place of jurisdiction The General Terms and Conditions for SAC Huts are subject to Swiss law. The place of jurisdiction is the municipality where the hut is located. The General Terms and Conditions for SAC Huts were adopted by the Assembly of Delegates on August 29, 2020 and come into force on November 1, 2020.
Sofern Sie bereits ein aktives Kundenkonto haben, haben wir Ihnen eine E-Mail gesendet. Bitte überprüfen Sie Ihren Posteingang und melden Sie sich dann erneut an.
E-Mail nicht erhalten? Bitte versuchen Sie es erneut, oder kontaktieren Sie unseren Support
This user already exists.
I would like to receive regular information about products, offers and attractions of the destination. Find out more about how we use your data in our GDPR policy.
Allow to track opens and clicks of received emails.